You are hereA helyes testtartás kialakítása, tudatosítása

A helyes testtartás kialakítása, tudatosítása


A helyes tartás gyakorlatai (ha van lehetőség, tükör segítségével)
 
  1. Álljunk alapállásban. Helyezzük a testtömeget előre, a karokat engedjük szabadon hátra mozdulni. Ezután vigyük a testsúlyt hátra és engedjük a karokat szabadon előrelendülni. Végül helyezzük vissza a testsúlyt középre, emelkedjünk lábujjhegyre és engedjük vissza a sarkakat a talajra.
  2. Alapállásban állva vigyük a testsúlyt lassan jobbra, majd balra, végül helyezzük vissza középre.
  3. Alapállásban állva testsúlyunkat vigyük a jobb lábunkra,a bal térdünket kissé hajlítsuk be és oldalsíkban, lazán gerincszakaszonként hajoljunk jobbra, majd egyenesedjünk fel. Végezzük el a gyakorlatot a másik oldalra is.
  4. Alapállásban állva lassan, gerincszakaszonként hajoljunk előre a földig, majd egyenesedjünk ki. Ügyeljünk arra, hogy előrehajlás közben a medencénk ne kerüljön a sarkunk mögé, a térdünket kissé hajlítsuk be, és csak a felegyenesedés végén, a fej emelésével egyidőben nyújtsuk ki.
  5. Alapállásban állva forduljunk lazán karlendülettel jobbra, majd balra, miközben a medencénk szembe fordítva marad.
  6. Álló helyzetben fejünket hajtsuk előre, majd hozzuk vissza középre és nyújtózzunk fejtetővel. Hajtsuk oldalt a jobb vállunkhoz, majd a bal vállunkhoz. Hozzuk vissza középre és nyújtózzunk a fejtetővel. Fordítsuk el jobbra, majd balra, végül állítsuk vissza középre. Erőteljesen nyújtózzunk meg fejtetővel, de a nyakizmainkat ne feszítsük.
  7. Álló helyzetben a vállakkal erőteljesen körözzünk oly módon, hogy először előre húzzuk a vállakat, majd innen föl a fülhöz, onnan hátra, majd le. A lapockákat húzzuk le és közelítsük egymáshoz.
  8. Az előző gyakorlatokkal elért helyzetet fenntartva a test mellett lazán tartott karokat forgassuk kissé befelé, a könyököt,a csuklót, az ujjakat tartsuk lazán, a hüvelykujj és a tenyér nézzen a comb felé, középső ujjunkkal nyújtózzunk kissé lefelé.
 
  1. Álljunk háttal egy falhoz, sarkaink 10 cm távolságra legyenek a faltól, de a fenék, a hát és a tarkó érjen hátra.
Próbáljuk  odaérinteni a tarkónkat is úgy, hogy közben előre nézünk és nem kell hátra hajtani a fejünket.
 
Engedjük le lazán a vállainkat, egy picit húzzuk hátra őket, hogy ne essenek előre, de ne emeljük meg a vállainkat!
 
Ha természetellenesnek érzi ezt a tartást, az jelzésértékű, vagy ha nem éri el tarkója a falat, akkor már rögzült egy helytelen tartásban.