You are hereEgy perces munkahelyi lazító gyakorlatok

Egy perces munkahelyi lazító gyakorlatok


1’-es gyakorlatsor akár a munka megkezdése előtt, mint bemelegítő vagy ráhangoló gyakorlat, akár az íróasztalnál végzett munka kezdete előtt, vagy mielőtt elkezdünk írógéppel vagy számítógéppel dolgozni, a cél az, hogy fellazítsuk izmainkat és fokozzuk a vérkeringést.
 
  1. Lazán lógassuk karjainkat oldalt, majd lélegezzünk be jó mélyen és utána lassan, lazán engedjük kiáramlani a szánkon a levegőt.
  2. Hajtsuk lazán előre a fejünket, hogy az állunk megközelítse a mellkasunkat, ebben a helyzetben lazán és könnyedén rugózva hajlítgassuk két-háromszor előre a fejünket, majd emeljük fel és újból lógassuk le. Ugyanezt végezzük el fejünkkel jobbra és balra is.
  3. Először hajtsuk a fejünket lazán balra, hogy a bal fülünk a bal vállunkat érje. Itt is a végállásban lazán rugózzunk a fejünkkel, majd emeljük fel. Végezzük el ugyanezt a gyakorlatot jobbra is.
  4. Álljunk zárt lábbakkal, egyenesen, két karunkat lazán engedjük a törzsünk mellé. Lendítsük a kart a test előtt magastartásba hátra, hátunkat feszítsük ki, „homorítsunk”. Ezután lendítsük vissza a kart mélytartásba, és hátunkat domborítva hajoljunk kissé előre.
  5. Álljunk kis terpeszbe, mindkét kart nyújtva vigyük balra vállmagasságig (oldalsó középtartás), majd a test előtt lazán lendítsük át a jobb oldalra. Innen, törzsünkkel könnyedén előre hajolva, a két karral nagy félkört leírva lendítsük vissza balra, a kiindulási helyzetbe.(Vízszintes és függőleges kaszálás váltakozva).
 
Ez a gyakorlat egy percnél több időt nem vesz igénybe és nyújtja (streching), lazítja az izomzatot. Az izomgörcsök fellazulnak és megszűnnek az izom eredetű fájdalmak.