Dr. Szalontai Tibor

Beosztás: főiskolai tanár
Szobaszám: E108
Telefonszám: (42) 599-400/2169
E-mail: szalonta at nyf.hu
fogadó óra: Kedd 12.45-13.30
saját honlapja:
http://zeus.nyf.hu/~szalonta/

Dr. Szalontai Tibor szakmai önéletrajza

 

Kutatási területe: Matematikadidaktika
 

Publikációs lista, Jegyzetek:

  • Újabb lépés az egyenlő esélyek irányába / Ujvári István: Felkészülés és felzárkózás matematikából c. munkája A Matematika Tanítása, Budapest (1985/3) p.68-69. (Könyvrecenzió)

  • Matematika felzárkóztató feladatgyűjtemény a TIT-KMBK számára, 5-8. osztály (4 füzet) TIT, Nyíregyháza (1987)

  • A matematikai felzárkóztatás jelene és jövője a felső tagozaton, Köznevelés, Budapest (1987/16) p.27

  • Higgyük? Hihetjük? (Könyvrecenzió Ujvári István: Egyedül készülök a felvételire c. könyvéről) A Matematika Tanítása, Budapest (1988/1)

  • Pszichológiai tanuláselméletek és a matematika tanításának kapcsolatáról, Acta Academiae Paedagogicae Nyíregyháziensis (1989) p.115-126.

  • Matematika feladatgyűjtemény 7-8. osztály, Tankönyvkiadó, Budapest (1990). (társszerző)

  • On a practical conception of mathematics education, Proceedings of CIEAEM-42, Szczyrk, Poland (1990) p.108-119.

  • Matematika 8.osztály, Tankönyvkiadó, Budapest (1991) (társszerző)

  • On an environment system of the mathematics learning and teaching, Proceedings of CIEAEM-44, Chicago, USA (1992) p.262-269.

  • Matematikai gondolkodást és problémamegoldást fejlesztő módszerekről feladatok elemzése kapcsán (a l0-l5 éves korosztályban) (doktori dolgozat) KLTE könyvtár, Debrecen (1992).

  • Az oktatásügy európai etalonja. Pedagógiai Műhely, Nyíregyháza (1993/1)

  • Nemzetközi kutatás Nyíregyházán -- Ki hogyan tanul matematikát? Új Kelet (1994. szept. 27.)

  • Matematika feladatgyűjtemény 7-8. osztály, Calibra Kiadó, Budapest (1994) (átdolgozás, társszerző)

  • Matematika 8.osztály – Alapszint, Calibra Kiadó, Budapest (1994) (átdolgozás, társszerző)

  • Matematika 8.osztály - Emelt szint, Calibra Kiadó, Budapest (1994) (átdolgozás, társszerző)

  • Matematika tantárgypedagógia I-II, Calibra kiadó, Budapest (1995) (főiskolai jegyzet, társszerző)

  • Észrevételek a NAT matematikai koncepciójához , Pedagógiai Műhely, Nyíregyháza (1995/1) (társszező)

  • Changing educational framework in the teaching of mathematics in Hungary, Teaching Mathematics and its Applications, Vol.14, No. 4, (1995) FIMA, Oxford University Press

  • Matematikai Fókusz I. (Maths Focus I fordítása és adaptációja) Matematikadidaktikai Innovációs Csoport, BGYTF, Matematika Tanszék, Nyíregyháza (1995)

  • Matematika-didaktikai Lapok I. Matematikadidaktikai Innovációs Csoport, BGYTF, Matematika Tanszék, Nyíregyháza (1996)

  • A Nemzeti Alaptanterv matematika fejezetéről, vázlatosan, Pedagógiai Műhely, Nyíregyháza (1998/4)

  • Practice Book Y1a; Y1b, Műszaki Könyvkiadó - CIMT, University of Exeter (1998/1999) (MEP kísérlet, tanácsadó)

  • Lesson Plans Y1, http://www.intermep.org (MEP kísérlet, társszerző) (1998/1999)

  • Copy Masters Y1, http://www.intermep.org (MEP kísérlet, társszerző) (1998/1999)

  • Practice Book Y2a; Y2b Műszaki Könyvkiadó – CIMT, University of Exeter (1999/2000) (MEP kísérlet, tanácsadó)

  • Lesson Plans Y2, http://www.intermep.org (MEP kísérlet, társszerző) (1999/2000)

  • Copy Masters Y2, http://www.inermep.org (MEP kísérlet, társszerző) (1999/2000)

  • Angliába importálják matematikatanításunkat, miközben mi lerontjuk a magunkét? Nemzet és Tudomány, Antológia Kiadó, Lakitelek (2000) (Hozzászólás)

  • Matematika feladatgyűjtemény 5-6. osztály, Műszaki Könyvkiadó, Budapest (2000) (társszerző)

  • Practice Book Y3a; Y3b, Műszaki Könyvkiadó – CIMT, University of Exeter (2000/2001) (MEP kísérlet, tanácsadó)

  • Lesson Plans Y3, http://www.intermep.org (MEP kísérlet, társszerző) (2000/2001)

  • Copy Masters Y3, http://www.intermep.org (MEP kísérlet, társszerző) (2000/2001)

  • Facts and tendencies in the Hungarian mathematics teaching, International Journal for Mathematics Teaching and Learning (2000) www.intermep.org.uk

  • Practice Book Y4a; Y4b, Műszaki Könyvkiadó – CIMT, University of Exeter (2001/2002) (MEP kísérlet, tanácsadó)

  • Lesson Plans Y4, http://www.intermep.org (MEP kísérlet, társszerző) (2001/2002)

  • Copy Masters Y4, http://www.intermep.org (MEP kísérlet, társszerző) (2001/2002)

  • A magyar tanulók tudásszintjérõl hazai és nemzetközi mérések tükrében, I. Országos Neveléstudományi Konferencia, MTA, Budapest (2001) (absztrakt)

  • On the Hungarian Mathematics Frame Curriculum, Proceedings: Reasoning, explanation and proof in school mathematics and their place in the intended curriculum Qualifications & Curriculum Authority (QCA), Cambridge, U.K. (2001) p. 186-209, (konfrencia-anyag)

  • Matematikatanításunk nemzetközi mércével, Iskolakultúra XII.évf. 4.sz. (2002/4) p. 84-87, Pécsi Tudományegyetem, Pécs

  • Practice Book Y5a; Y5b, Műszaki Könyvkiadó – CIMT, University of Exeter (2002/2003) (MEP kísérlet)

  • Lesson Plans Y5, www.intermep.org (MEP kísérlet, társszerzõ) (2002/2003)

  • Copy Masters Y5, www.intermep.org (MEP kísérlet, társszerzõ) (2002/2003)

  • Muutamia ajatuksia matematiikan opetuksesta, Solmu, Matematikkalehti, 3/2002, University of Helsinki, (közös, Dr. Marjatta Naatanen)

  • Some remarks for an integrated conception of mathematics teaching, in: Kurssi unkatilaisesta matematiikan opestustyylista, Helsinki (2002. 05. 13-23) http://solmu.math.helsinki.fi

  • Matematikatanításunk eredményességéről, Hírmondó, 2003. Február, p. 5-6, Nyíregyháza, Sz-Sz-B. Megyei MPKITK

  • Practice Book Y6a; Y6b, Műszaki Könyvkiadó – CIMT, University of Exeter (2003/2004) (MEP kísérlet)

  • Lesson Plans Y6, www.intermep.org (MEP kísérlet, társszerzõ) (2003/2004)

  • Copy Masters Y6, www.intermep.org (MEP kísérlet, társszerzõ) (2003/2004)

  • Matematika 8. A, B tankönyv , Műszaki Könyvkiadó, Budapest (2004) (átdolgozott, társszerző)

  • International Research – Selected articles from the International Journal for Mathematics Teaching and Learning, (társszerkesztő David Burghes professzorral) Series of International Monographs on Mathematics Teaching Worldwide, Monograph 1, Műszaki Könyvkiadó (a WoltersKluwer company), University of Exeter, CIMT, Budapest 2004

  • Teacher Training – An International Overwiew, (társszerző) Series of International Monographs on Mathematics Teaching Worldwide, Monograph 2, Műszaki Könyvkiadó (a WoltersKluwer company), University of Exeter, CIMT, Budapest 2004

  • Kassel Project – Final report, (társszerző) Series of International Monographs on Mathematics Teaching Worldwide, Monograph 3, Műszaki Könyvkiadó (a WoltersKluwer company), University of Exeter, CIMT, Budapest 2004

  • International Project on Mathematical Attainment – Report (társszerző), Series of International Monographs on Mathematics Teaching Worldwide, Monograph 4, Műszaki Könyvkiadó (a WoltersKluwer company), University of Exeter, CIMT, Budapest 2004

  • Teachers TV (2006): Primary Maths. How do they do it in Hungary? (30’) film forgatásának helyi (NyF, gyakorlók) pedagógiai-szakmai szervezése. www.teachers.tv/video

  • Trigonometria és koordináta-geometria Előadás jegyzet-vázlat (2006) http://zeus.nyf.hu/~szalonta

  • Collaborative teaching practice in teacher training In (Burghes, D.N. ed): The University Practice School: A Collaborative Approach to Initial Teacher Training, p32-35, Centre for British Teachers (2006), Reading, www.cfbt.com/PDF/91030.pdf

  • Mathematics Teacher Training in Hungary In (Burghes, D.N. ed): Perspective, International comparative study in Mathematics teacher training, p19-22, Centre for British Teachers (2008), Reading, www.cfbt.com

  • A matematika-didaktika néhány időszerű kérdése E-jegyzet vázlat (2008, kidolgozás alatt) http://zeus.nyf.hu/~szalonta

  • Egy nemzetközi matematikatanár-képzési kutatás és első tanulságai - International comparative study in Mathematics teacher training (Absztrakt) A Tanárképzés Napja, II. Veszprémi Konferencia, Pannon Egyetem2009.04.29.

  •  Practical Research and Development of Mathematics Education (Abstract) 2nd International Conference for Theory and Practice in Education, Pető Intézet, 2009.05.29.

  • 3. Country reports: 3.5 Hungary, In: Burghes, D.N. (Ed.): Research Paper, International Comparative Study in Mathematics Teacher Training, Enhancing the training of teachers of mathematics, Reading, UK, CfBT Education Trust, (2011) p 29-31.

  • Examples of Good Practice in Mathematics Teaching and Learning, Hungary, In: Burghes, D.N. – Hunter, J. (Ed.): CfBT Research Monograph: Enhancing Primary Mathematics Teaching and Learning, Reading, UK, CfBT – Centre for Innovation in Mathematics Teaching, University of Plymouth (2011).